Jaký typ zákazníků nejčastěji kupuje nemovitosti od námi dotázaných developerů se dozvíte v následujících odpovědích.
FINEP
"Dnes již neexistuje typický zákazník, který by se spokojil s jednolitostí a jednotvárností svého bydlení tak, jak tomu bylo ještě před pár desítkami let. Jiné očekávání od svého bytu mají rodiče, kteří pro svou rodinu hledají moderní rodinný byt, stejně tak rozdílné požadavky bude mít starší pár na svůj byt o velikosti 2+kk nebo tzv. single, který hledá své první vlastní bydlení nebo byt pro investici. U rodinných bytů jsou dnes již standardem, oproti době minulé, např. dvě toalety. A k řadě těchto velkých bytů si zájemci mohou koupit i dvě parkovací místa.
I přes rozdílný pohled klientů na požadavky bytů o různých velikostech můžeme na trhu najít několik společných trendů. Bez ohledu na velikost a technické vybavení bytu nebo domu očekává dnešní zákazník velký úložný prostor ve svém bytě a také chce k bytu buď terasu, balkón nebo lodžii. A také řeší celkové náklady na správu svého bytu, primárně tedy neřeší tzv. energetickou náročnost, kterou mnoho klientů nechápe, ale hledí na celkové náklady spojené s užíváním svého bytu, kde žije." otevírá dnešní otázku David Jirušek, tiskový mluvčí developerské společnosti FINEP.
CRESTYL
"Mezi naše typické zákazníky patří mladé rodiny s dětmi a rodiče, kteří chtějí zabezpečit své potomky." říká Václav Hlavička, Head of Sales departement ve skupině CRESTYL.
Green Property
"Jedna kategorie jsou mladí ve věku 25-30 let nebo rodiče, pořizující první bydlení pro své dospívající děti. Druhou kategorii tvoří bohatší střední vrstva kupující investiční bydlení za účelem jeho dalšího pronájmu." odpovídá Tomáš Karban, partner ve společnosti Green Property.
DBD Group
"Náš zákazník je inteligentní a vzdělaný člověk, který nemovitost nekupuje poprvé a realitní trh má řádně prozkoumaný. V naprosté většině pochází z České Republiky." shrnuje Jiří Hovorka, managing director v DBD Group.
AMADET
"Nemohu říci, že bychom měli typizované klienty. Máme klienty ze všech odvětví, z různých zemí a s různými zájmy a požadavky." míní Tereza Kročková, architektka developerské společnosti AMADET.
FIM Group
"Naši zákazníci nespadají do archetypu, máme rozličnou klientelu." uzavírá Zuzana Procházková, marketing consultant ve společnosti FIM Group.
OFFICE HUNTERS
Lukáš Veselý za realitně konzultantskou spoletčnost OFFICE HUNTERS odpovídá, že "Klienty nelze typizovat. Máme poptávky od jednotlivců po mezinárodní korporace."
Přečtěte si také odpovědi developerů na otázky:
- Co chystáte tento rok?
- Jak úspěšný byl pro vás rok 2015?
- Co si myslíte o současné situaci na trhu?
- Jaký odhadujete vývoj trhu s nemovitostmi v tomto roce?
- Jaké lokality podle vás povstanou z prachu a stanou se lukrativním místem pro život?
- Jaké projekty plánujete v nejbližší době spustit?
- Čím se odlišujete od konkurence?
- Pociťujete silný konkurenční boj v oblasti developmentu?
- Jaké jsou vaše plány do budoucna v oblasti nemovitostí?
- Jaký standard nemovitostí je vaší doménou a proč?
- Orientujete se na stavbu nových projektů nebo přestavbu starších domů. A proč?
- Co je podle vás rozhodujícím parametrem pro koupi bytu kromě ceny a lokality?
- Jaký odhadujete budoucí vývoj cen na trhu nemovitostí?
- Co považujete za největší problém při realizaci projektů?
- Je podle vás snadné v dnešní době vyjít vstříc zájemcům o bydlení?
- O co se zákazník zajímá při koupi bytu nejvíce?
- Jaká je běžná doba mezi koupí nemovitosti a předáním klientovi?
- Uvažovali jste někdy o rozšíření svého působení i do zahraničí?