Krom naprosto zřejmých parametrů, které ovlivňují cenu nemovitosti, existují i takové, které překvapí. A ačkoliv se na ně často zapomíná, rozhodně se je nevyplatí podcenit. Zjistěte, které to jsou.
Velikost a lokalita nejsou vše
Na tom, že cenu nemovitosti ovlivní počet pokojů, velikost pozemku nebo lokalita, ve které se dům nachází, není nic překvapivého. Do hry ale vstupují i takové faktory, které na první pohled zřejmé nejsou a nejde s nimi často ani nic dělat. Přesto bychom si jich měli být při prodeji či koupi nemovitosti alespoň vědomi. Tady je sedm z nich:
► Název ulice
Lidé obecně preferují hezké věci a platí to i pro název jejich bydliště. Rozhodně lépe totiž působí Šeříková ulice než ulice Na Skládce.
► Číslo domu
Věříte na numerologii nebo šťastná čísla? Pak se nebudete divit, že některé potenciální zájemce ovlivní číslo domu u nabízené nemovitosti. Preferovat pak bude rozhodně spíše dům se šťastnou 7 než prokletou 13.
► Podivínští sousedé
Při koupi nemovitosti hraje její okolí velkou roli. Výstřední dům ve vedlejší zahradě, hlučné chování sousedů nebo nepořádek, kam se člověk podívá, rozhodně ovlivní celkový obraz nabízeného objektu.
► Vzrostlé stromy
Nemusíte patřit mezi zarputilé ochránce životního prostředí, abyste dokázali ocenit krásu stromů na pozemku. A čím jsou starší, tím vypadají vznešeněji a dodávají místu
nenahraditelné kouzlo domova.
► Skryjte své preference
Potenciální kupec nepotřebuje vědět, jakou volíte politickou stranu nebo jakému fandíte fotbalovému týmu. Všechny tyto informace jsou navíc a mohou být dokonce přítěží.
► Kvalitní služby v okolí
Pokud je v blízkosti prodávané nemovitosti vyhlášená restaurace nebo kvalitní obchodní centrum, rozhodně to přinese body navíc. Tím si můžete být jisti.
► Smrt na pozemku
Domy opředené temnou historií mají na trhu s nemovitostmi velmi těžkou startovní pozici. Zajímavostí je, že například v Kalifornii platí pro prodávající povinnost informovat potenciálního kupce o případných úmrtích, ke kterým v daném místě došlo.
Zdroje: www.trulia.com
← Zpět do kategorie Rady